پایگاه اینترنتی آخرین بت شکن

محمدرضا محمدزاده یک شنبه 3 دی 1391 11:55 ::

 خداوند درسوره قلم سوگند یاد کرده است به قلم ،به یک تکه نی یا چیزی شبیه آن وکمی ماده سیاه رنگ وآنچه که با آن بر سطوری ناچیز از کاغذ رقم می خورد .

سوگند عجیبی است واقعا چرا خداوند بر این تکه نی کوچک(قلم)قسم خورده ! ظاهرا موضوع کوچکی به نظر می رسد امادر واقع­ این همان چیزی است که سرچشمه تمام تمدن های انسانی وپیشرفت وتکامل علوم وبیداری اندیشه ها وافکاروشکل گرفتن مذهب ها وسرچشمه هدایت وآگاهی بشر است،تاآنجا که دوران زندگی بشررا به دو دوران تقسیم­ می­کند(دوران تاریخ)و(دوران قبل از تاریخ) دوران تاریخ بشر از زمانی شروع می­شود که خط اختراع شدوانسان توانست ماجرای زندگی خود را بر صفحات ­نقش­کند،ویا به­تعبیردیگر دورانی است که­انسان دست به قلم گردید، وازاو «مایسطرون»یادگار ماند.....

نقش قلم در حیات انسان ها

گردش نیش قلم بر صفحه کاغذ سرنوشت بشر را رقم می­زند لذا پیروزی وشکست جوامع انسانی به نوک قلم هابسته است....قلم حافظ علوم دانش ها،پاسدار احکام اندیشمندان،حلقه اتصال فکری علما،وپل ارتباطی گذشته وآینده بشر است،وحتی ارتباط آسمان وزمین نیز از طریق لوح وقلم حاصل شده است.

قلم انساهارا که جدا از هم درمکان وزمان دیگرهستند،پیوند می­دهد.قلم رازدار بشروخزانه دارعلوم و جمع آوری کننده تجربیات بشر درطول قرون واعصاراست،پس اگرقران به آن سوگندیادکرده است به این دلیل است، زیراهمیشه سوگند به یک امربسیارعظیم وپرارزش یاد می شود.

حال فهمیدید که جایگاه قلم در جوامع بشری آن قدر بالاست که قرآن ، این کتاب بزرگ الهی به آن اشاره کرده ودر سوره ای باهمین نام به آن سوگند یاد کرده است...

حتما پس از خواندن این مطلب به سوی قرآن روید وسوره قلم را همراه با معنی بخوانید

JJJ



مطالب تصادفی



دجال
تعداد بازدید:<-PostHit->

خروج های آخرالزمان
تعداد بازدید:<-PostHit->

قلم
تعداد بازدید:<-PostHit->

عکس های پس زمینه ویندوز مهدوی
تعداد بازدید:<-PostHit->

مطالب مرتبط



<-PostTitle->
تعداد بازدید:<-PostHit->

مطالب پر بازدید



قلب خون مهدی (عج)
تعداد بازدید:14193


سریال ضد اسلامی عمر فاروق
تعداد بازدید:6206


سرداب سامرا
تعداد بازدید:4725


خونین جگر
تعداد بازدید:4710


مدل گوشی شما چیست؟
تعداد بازدید:4310
صلوان یادت نره!!!!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: